Dieta mediteraneana ar putea reduce cu 24- riscul femeilor de a dezvolta o boala cardiovasculara, arata un nou studiu publicat recent în revista Heart. Aceasta dieta este bogata în nuci, fructe de mare, cereale integrale si legume si a fost legata de o serie de beneficii pentru sanatate. Cercetarile au aratat si ca persoanele care urmeaza acest regim alimentar au prezentat un risc redus de a dezvolta dementa pe parcursul vietii. În cel mai recent studiu, publicat în revista Heart, cercetatorii au strâns informatii din toate studiile anterioare despre femeile care au adoptat o dieta mediteraneana, bolile cardiovasculare si riscul acestora de a muri în timpul perioadei de monitorizare, relateaza agentia dpa, citata de Agerpres. Expertii au adunat date din 16 studii realizate în rândul a peste 720.000 de femei a caror sanatate cardiovasculara a fost monitorizata o perioada în medie de 12,5 ani. Echipa condusa de cercetatori de la Universitatea din Sydney, Australia, a constatat ca femeile care au adoptat o dieta mediteraneeana stricta au prezentat un risc cu 24- mai scazut de a dezvolta boli cardiovasculare. De asemenea, riscul acestora de a muri din orice cauza în timpul perioadei de studiu a fost cu 23- mai redus. „Am descoperit ca o dieta mediteraneana a fost benefica pentru femei, acestea prezentând un risc cu 24- mai redus de a dezvolta o boala cardiovasculara si un risc cu 23- mai redus de mortalitate”, au scris autorii. „Este posibil ca masurile preventive, cum ar fi o dieta mediteraneana, care vizeaza inflamatia si factorii de risc de boli cardiovasculare, sa impuna efecte diferite la femei în comparatie cu barbatii”, adauga acestia. Într-un studiu separat, cercetatori, condusi de experti de la Universitatea din Newcastle, au constatat ca persoanele care au urmat o dieta mediteraneana stricta au prezentat un risc cu 23- mai mic de a dezvolta dementa în comparatie cu cele care nu au adoptat o astfel de dieta stricta. Studiul publicat în revista BMC Medicine a analizat datele a peste 60.000 de persoane din cadrul UKBiobank - o baza de date online cu istoricul medical si informatii despre stilul de viata a peste jumatate de milion de britanici. Efectele antioxidante ale dietei mediteraneene si ale microbiomului intestinal asupra inflamatiei si a factorilor de risc cardiovascular se numara printre posibilele explicatii pentru asociatiile observate, spun cercetatorii. Iar diferitele componente ale dietei, cum ar fi polifenolii, nitratii, acizii grasi omega-3, aportul crescut de fibre si sarcina glicemica redusa, pot contribui separat la un profil mai bun de risc cardiovascular, sugereaza acestia.
Dieta mediteraneană ar putea reduce cu 24% riscul femeilor de a face boli cardiovasculare
- de Ziarul de Iasi
- 2023/03/24 08:09
Alte știri din Ziarul de Iasi
- de Ziarul de Iasi
- 2023/03/24 06:41
- de Ziarul de Iasi
- 2023/03/24 06:27
- de Ziarul de Iasi
- 2023/03/24 06:05
